Na twee jaar COVID-19 en voor de start van het tweede semester dat meer dan ooit in het teken zal staan van de energiecrisis, inflatie en koopkrachtdaling, waren we nieuwsgiering naar de visie en de strategie van P&G, een bedrijf dat voortdurend de vinger aan de pols houdt bij de consument. Dat kwam mooi uit: aan het begin van de zomer hadden we een gesprek met Olivier Lemay, country leader van het bedrijf in de Belux. Samen met hem bekeken we de situatie, één jaar na zijn aantreden. 

Olivier Lemay is een directeur met een jonge en sympathieke uitstraling. Je moet twee keer zijn cv lezen voor het doordringt dat hij al zeventien jaar trouw is aan het bedrijf, waarvan hij nu de werkzaamheden leidt voor België en Luxemburg. Tegelijk staat hij ook aan het hoofd van de verkoopafdeling. Deze papa van twee kinderen, opgeleid in management en marketing aan de FUCaM Mons, is ook de zoon van een belangrijk figuur uit de Belgische brouwerswereld. En toch koos hij niet voor een onafhankelijke brouwerij, maar voor de bekende multinational voor hygiëneproducten om een mooie carrière uit te bouwen, met de energie die eigen is aan een zelfverklaard fervent liefhebber van American football. Dat is eigenlijk de perfecte metafoor: een heel tactische sport, maar waarin je niet bang mag zijn om de confrontatie aan te gaan. Hij kwam aan het roer van het filiaal Belux in 2021, in volle coronacrisis.