De 2023-editie van PLMA's "World of Private Label", 's werelds grootste huismerkenvakbeurs, zal meer dan 2.600 exposanten uit 72 landen ontvangen, waaronder meer dan 1.000 leveranciers van duurzame producten. Tientallen nationale en regionale paviljoens geven weer acte de présence, waaronder AWEX, FIT en VLAM voor België. Er worden meer dan 15.000 vakbezoekers uit 120 landen verwacht op 23 en 24 mei in de RAI in Amsterdam.

In de PLMA Idea Supermarket®, de innovatiehal van de beurs, staan nieuwe huismerklijnen van ruim 60 retailers uit meerdere continenten op het schap en wordt de New Product Expo selectie van meer dan 400 nieuwe producten van exposanten getoond. Daarnaast worden de winnaars van PLMA’s International Salute to Excellence Awards gepresenteerd, een programma dat retailers erkenning geeft voor hun innovatie op het gebied van huismerkproducten. De Idea Supermarket is een van de meest bezochte ruimtes van de beurs. 

"Deze 2 dagen staan in het teken van inkopen, sourcen, leren en verbinden", aldus Peggy Davies, President van PLMA. “De hier getoonde innovatie geeft een reeds bloeiende private label sector een nieuwe impuls.”

PLMA
©

PLMA

Het evenement biedt gratis toegang tot seminars voor zowel exposanten als bezoekers. Op 22 mei, een dag voor beursaanvang, zal Arjan Both, Senior Vice President Food Sourcing van Walmart, spreken over nieuwe kansen op het gebied van global sourcing en internationale onderhandelingen. Andere sprekers zijn Servé Muijres, Retail Adviseur, GfK Nederland met als onderwerp ‘verandering van consumentengedrag in moeilijke tijden’ en Kayleigh Meister, Analytical Team Lead bij NielsenIQ, zal haar visie geven betreffende het thema ‘Perspectieven voor Europese private label: de laatste trends en marktaandelen per land’.

Al meer dan 35 jaar verbindt PLMA tijdens de jaarlijkse "World of Private Label" retailers met fabrikanten om hen te helpen nieuwe producten te vinden, contacten te leggen en nieuwe ideeën te ontdekken, die hen in staat stellen hun huismerken verder te ontwikkelen. Dit alles tegen de achtergrond van een aanzienlijke groei van het marktaandeel binnen Europa, waarbij private label momenteel in negen landen meer dan 40% van de verkochte producten vertegenwoordigt en in vijf andere landen meer dan 30%.