De Nederlandse Albert Heijn-franchisenemers Gerard van den Tweel en Cees van der Poel hebben afgelopen week een BV opgericht in China. De twee ondernemers trokken naar China ter promotie van de Nederlandse producten. Dat meldt Distrifood.
De Nederlandse Albert Heijn-franchisenemers Gerard van den Tweel en Cees van der Poel willen China veroveren. Ze trokken onlangs in het kader van de internationale handelsbeurs 'China Yiwu Imported Commodities Fair 2019' naar het Aziatische land om er Nederlandse producten te promoten en contacten te leggen met verschillende Chinese supermarkten. Tijdens die reis hebben ze ervan geprofiteerd om in slechts vier dagen een BV op te richten, zo weet Distrifood. Dat de BV er zo snel kwam is volgens de ondernemers te danken aan de goede medewerking met de Chinese Kamer van Koophandel, de Chinese regering en de banken.
Tijdens de handelsbeurs zijn de twee franchisenemers in contact gekomen met verschillende Chinese supermarktketens, al moeten ze nu nog beslissen met wie ze effectief zaken willen doen. Toch benadrukt Van den Tweel dat hij, ondanks de grote vraag, geen intenties heeft om een eigen ‘Van den Tweel Supermarket’ te openen in het land, zoals hij eerder al deed op Curaçao.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?