- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Medialaan, de vroegere VMMa, gaat dit najaar verder op het pad dat het al een paar jaar geleden ingeslagen is. Met een breed portfolio van mediamerken moeten verschillende doelgroepen nog beter aangesproken worden.
Medialaan is al lang niet enkel VTM meer. Die zender blijft het speerpunt én de brede publiekszender van het mediabedrijf, maar daarnaast heeft Medialaan haar merkenportfolio de laatste jaren sterk uitgebreid. Ondertussen beschikt het al over zeven tv- en radiomerken (tv-zenders VTM, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM en KADET en radiozenders Joe en Qmusic), waarmee het steeds meer mikt op specifieke doelgroepen. Zo lanceerde het bedrijf uit Vilvoorde vorig jaar na kinderzender VTMKZOOM KADET voor jongeren tussen 8 en 12 jaar oud.
Nieuw dit najaar is dat er twee bestaande merken geherpositioneerd worden om een bepaald publiek beter aan te spreken. 2BE wordt iets vrouwelijker en jongeren onder nieuwe naam Q2, waarmee het een broertje van radiozender Qmusic wordt. Met programma’s als Peking Express moet de zender een minder exclusief mannelijk publiek, jonge koppels zeg maar, aanspreken. Een nieuwe Q-app geeft begin september al een voorproefje van wat de tv-zender nog zal brengen.
Het omgekeerde gebeurde er met Acht, de nichezender die Medialaan in juni overnam. De zender krijgt een volledige make-over en wordt vanaf oktober een echte mannenkanaal. Onder de nieuwe naam CAZ, die mannelijker klinkt volgens de Medialaan-directie, wordt er ingezet op films, buitenlandse series en voetbal. Zo krijgt Vitaya een mannelijke tegenhanger in de Medialaan-stal.
Met de veranderingen wil Medialaan nog beter elke Vlaming aanspreken. En dat is geen onbelangrijk nieuws voor adverteerders.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?