E-commercebedrijf La Redoute opent de komende jaren een of meer winkels in ons land. Dat zegt topvrouw Sandrine Guichard in een interview met Gondola.

“We gaan in de komende jaren winkels openen in Zwitserland en België. In België is er een potentieel voor verschillende winkels. In Brussel, maar ook in Antwerpen. België is een land waar design en mode heel hoog aangeschreven staan. Het is een belangrijke markt voor ons: het staat in onze top-zes qua omzet.” Dat zegt Sandrine Guichard, directeur Maison & Décoration, Retail en B2B bij La Redoute, die op 31 mei te gast is als spreker op het retailevenement Gondola Day.

Dat La Redoute steeds meer inzet op fysieke shops mag niet verbazen. Het openen van bakstenen winkels is een trend die al een tijd te zien is bij e-commercebedrijven. La Redoute opende in 2015 zijn eerste winkel in Frankrijk en telt er intussen elf: vier winkels van La Redoute Interieur en zeven van het chiquere interieurmerk AM/PM. Voor de zomer komen daar respectievelijk één en twee winkels bij. De winkels moeten bijdragen tot de naambekendheid van de merken en klanten toelaten de producten te bekijken.

La Redoute startte al in 1928 met de verkoop op afstand, via een catalogus. In 1998 ging het digitaal met de opening van een webshop. Vier jaar geleden legde het bedrijf zich bijna uitsluitend toe op het digitale, en met succes: La Redoute is vandaag een van de leiders in e-commerce in Frankrijk. In september vorig jaar werd het overgenomen door de groep Galeries Lafayette, dat 51% van de aandelen van het bedrijf in handen kreeg. “De overname laat ons toe om verder te groeien in Frankrijk en internationaal. Het doel is om een omzet van 1 miljard euro tet halen tegen 2021”, aldus Nathalie Balla en Eric Courteille, co-voorzitters van La Redoute.

Wilt u meer leren over de visie van La Redoute op de markt en de toekomst? Kom dan zeker luisteren naar wat Sandrine Guichard te vertellen heeft tijdens Gondola Day op 31 mei!