Jumbo
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Jumbo
Jumbo Supermarkten breidt zijn aanbod aan retailmedia uit in Nederland. Naast gesponsorde producten kunnen leveranciers nu ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.
In het voorjaar van 2023 introduceerde Jumbo zijn self-service platform, waarmee leveranciers de mogelijkheid hebben om hun producten extra onder de aandacht te brengen bij klanten van Jumbo. Na gesponsorde producten breidt de Nederlandse supermarktketen zijn service nu verder uit met display banners op Jumbo.com en in de Jumbo app, en digitale schermen in ruim 500 winkels. Die nieuwe advertentiemogelijkheden maken het leveranciers makkelijker om hun marketingmix bij Jumbo te optimaliseren en de klanten van Jumbo nog beter en gerichter te bereiken, aldus Jumbo. “Er wordt continu gewerkt aan optimalisatie van het platform. Zo is recentelijk onder andere ROAS (Return On Ad Spend) voor sponsored products toegevoegd, om adverteerders meer inzicht en optimalisatiemogelijkheden te bieden. Dit jaar worden de mogelijkheden van het platform verder uitgebreid”, voegt de supermarktketen er nog aan toe.
De afgelopen periode mocht een select aantal leveranciers de nieuwe mogelijkheden binnen het self-service platform al eens testen, waaronder PepsiCo. En de eerste reacties waren alvast erg enthousiast. "Werken via het self-service platform om DOOH in te plannen geeft ons meer grip en tevens vrijheid om onze uitingen bij Jumbo effectief in te plannen. Daarnaast kunnen we door het gebruik van real-time data direct sturing geven aan onze campagnes, de gebruiksvriendelijke interface helpt ons hierbij”, reageert Jasper van Kollenburg, accountmanager bij PepsiCo.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?