- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Instagram heeft de mogelijkheid om online te shoppen via berichten uitgebreid. In de Verenigde Staten zullen Instagrammers kunnen winkelen via posts in feed, op profile of in explore.
Instagram begon winkelen op zijn app te testen in november. Dit maakte het voor Instagram-gebruiker eenvoudiger om producten te vinden, te evalueren en op te volgen. Berichten met tags hebben een icoon die de klant kan verkennen. Als de Instagrammer het interessant vindt kan hij doorklikken en meer details zien. Wanneer hij het echt wil kopen, kan hij met één klik worden doorverbonden naar de website van het bedrijf.
Uitbreiden tot duizenden merkenZe begonnen de producten te testen voor twintig bedrijven actief op Instagram, zoals MVMT, Macy’s, J. Crew en Warby Parker, en goede resultaten volgden. Nu is het klaar om dit programma uit te breiden tot duizenden merken die kleding, juwelen of schoonheidsproducten verkopen.
Kate Spade New York was één van die twintig bedrijven. “Traditioneel richtten onze klanten zich tot Instagram voor inspiratie. Nu is het voor onze klanten mogelijk om naadloos over te gaan van inspiratie naar informatie naar aankopen in slechts enkele stappen. We zijn verheugd om te zien waar de functie naar toegaat,” reageerde Mary Beech, CMO van Kate Spade New York in een persbericht.
Bedrijven krijgen de kracht om een bericht te maken met hun producten en die producten hier op te taggen. Zodra een bedrijf een productcatalogus verbindt met zijn account kan het een product taggen net zoals je nu een persoon kan taggen.
ConsumentendataBinnenkort zullen de bedrijven ook inzicht krijgen in de data die belangrijk zijn voor hun. Zoals hoeveel mensen drukten er op “more product details” of “shop now”. Door de bedrijven te vertellen over hun publiek en welke posts het goed doen, kunnen zij meer relevante content creëren.
Volgens het persbericht volgt 80% van de Instagram-gebruikers accounts van bedrijven. De winkelfunctie helpt volgens Instagram om de band tussen klanten en hun favoriete merken te versterken. Momenteel is de functie wel enkel in de Verenigde Staten en via iOS te verkrijgen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?