-
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
-
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
-
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Het OIVO heeft bestudeerd hoe de consumenten hun producten en hun winkels kiezen. Voor 53% is de prijs in deze tijden van crisis het belangrijkste keuzecriterium. De prijs dekt de hele perceptie van de producten volgens de verpakkingen, merken, enz. Voor 18% van de consumenten is ook de kwaliteit belangrijk. Daarna komen de versheid (12%) en de smaak (5%).
Voedingsproducten: kwaliteitBij de keuze voor een voedingsproduct vormen de kwaliteit, de versheid en de smaak voor 85% van de consumenten de belangrijkste criteria. Door twee van de drie personen worden ook de prijs, de eerlijke handel en de geur genoemd.
Non-food producten: prijsWat de non-food betreft denkt de consument na over de prijs/kwaliteitsverhouding, maar ook over de stevigheid, de veiligheid en de verscheidenheid van het aanbod.
VoedingswinkelsBij het kiezen van een voedingswinkel baseert de consument zich op vier elementen: de versheid, de nabijheid, de prijs en de kwaliteit van de producten. De consument lijkt steeds veeleisender te worden, want deze criteria zijn allemaal even belangrijk.
Non-food winkelsDe criteria waar de klant het meest alert op is, zijn de nabijheid van woon- of werkplek en de prijs en de kwaliteit. De interesse voor ethische producten blijft ook groeien.
Interview met Arnaud Kesch: “Intermarché, een mysterie aan de buitenkant en een mirakel aan de binnenkant”
Franchise: hoe gezond zijn Waalse en Brusselse supermarktuitbaters?
Dossiers: pizza, veggie & vegan, ice cream, haarverzorging ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?