Interview "Het succes van Leonidas is te danken aan het menselijke aspect van onze teams"
Leonidas
Exclusief
Leonidas
Leonidas, de grootste franchisegever van België met een netwerk van 400 winkels in ons land en 1.300 wereldwijd, onderscheidt zich op de chocolademarkt met aanhoudend positieve groeicijfers. "We hebben vooral de gok gewaagd om de prijzen niet te verhogen tijdens de Oekraïnecrisis, een gok die zich in alle opzichten heeft geloond", zegt Philippe de Selliers, CEO van Leonidas.
Philippe de Selliers, die sinds 2017 aan het roer staat bij Leonidas, is geen onbekende in de FMCG-wereld. Na zijn carrière begonnen te zijn bij Mars, bekleedde hij verschillende sleutelfuncties bij Coca-Cola België. De Selliers, die genomineerd is voor de Personality of the Year-awards in de categorie foodservice, is een menselijke CEO die graag van anderen leert.
Maximaal twee dagen per week, maar ik ben vaker op ons hoofdkantoor in Anderlecht. Leonidas is aanwezig in niet minder dan veertig landen en daarom besteed ik veel van mijn tijd aan reizen, ook al heb ik dat dit jaar minder gedaan. Ik vind dat ik als CEO ter plaatse moet zijn, mensen moet ontmoeten, op kantoor, op onze productiesite en natuurlijk in onze winkels. In België heeft Leonidas 420 medewerkers, waarvan ongeveer 200 in de productie, 70 op kantoor (verkoop, marketing, administratie, enzovoort) en 150 in onze geïntegreerde winkels.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?