HelloFresh behaalde in het eerste kwartaal van 2019 een omzet van 420,1 miljoen euro, ofwel een stijging van 42% ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Daarnaast steeg ook zijn actieve klantenbestand met maar liefst 32% tot 2,5 miljoen klanten. Dat blijkt uit de recente kwartaalcijfers die het bedrijf bekendmaakte.

Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft het jaar goed ingezet en behaalde in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 420,1 miljoen euro, ofwel een stijging van 42% ten opzichte van het jaar ervoor en 35% bij constante wisselkoersen. Daarbij zorgde zowel de internationale als de Amerikaanse sectie voor een mooie omzetgroei. Zo steeg de internationale omzet met 53,1% bij constante wisselkoersen en 55,4% op vergelijkbare basis tot 180,6 miljoen euro. En klokte de omzet in de VS af op 239,6 miljoen euro (+23,3% bij constante wisselkoersen; +33,6% op vergelijkbare basis). De algemene groei op groepsniveau ligt iets lager dan in 2018. Toen behaalde het bedrijf nog een groei van 44% op vergelijkbare basis en 59,8% bij constante wisselkoersen. Daarnaast steeg de contributiemarge met 2,9 procentpunten tot 29% en nam ook de AEBITDA-marge toe met 1,1 procentpunt tot 6,2%.

Ook op het vlak van actieve klanten kon HelloFresh een mooi resultaat neerzetten. Zo steeg het klantenbestand met 32,2% naar 2,5 miljoen actieve klanten. Daarbij was het vooral het internationale segment dat de meeste nieuwe actieve klanten trok: 1,08 miljoen actieve klanten (+61,7%). De Amerikaanse markt groeide met 15,9% tot 1,40 miljoen klanten. Verder nam ook het aantal bestellingen van de hele groep met 34,5% tot 8,9 miljoen en steeg ook het aantal bezorgde maaltijden met 35,8% tot 65,6 miljoen.

"We hebben een heel succesvol Q1 2019 gehad, met een sterke groei van ons klantenbestand en een consistente uitbreiding van de marge. Gezien het seizoensgebonden belang van het eerste kwartaal om nieuwe klanten aan te trekken voor onze service, zijn wij erg blij met de geweldige start van het jaar die we hebben gehad”, verduidelijkt Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh. “Op basis van ons eerste kwartaal kunnen we vol vertrouwen onze verwachting voor het hele jaar nogmaals bevestigen”.