Carrefour Group heeft haar kwartaalresultaten gepubliceerd. Die zijn gunstig, ook voor België: met een 'like for like'-groei van 9,9% bevestigt en accentueert Carrefour België de goede evolutie die in de vorige twee kwartalen is ingezet. Geoffroy Gersdorff, algemeen directeur, toonde zich zowel tevreden als voorzichtig: er is nog veel werk aan de winkel in een moeilijke markt.

De Carrefour Group heeft op dinsdag 25 april zijn resultaten voor het eerste kwartaal van 2023 bekendgemaakt, en die zijn gunstig: de omzet is, in een context die weliswaar sterk beïnvloed is, met 12,3% gestegen ("like for like": op basis van vergelijkbare winkels). Deze groei werd in alle filialen gerealiseerd, ook al werd hij in verschillende mate uitgedrukt naargelang de markt. Frankrijk, dat goed is voor 10 miljard van de 22 miljard omzet van het kwartaal, heeft een groei van 7,1% gekend, en is ook verheugd dat zijn hypermarkten met +6% eveneens een opwaartse curve volgen. Merk op: het is het voedingsaanbod dat vooruitgaat (+8,3% LFL), terwijl non-food een pas op de plaats maakt (-3,4%). Latijns-Amerika vertoont met +26% de meest aanhoudende groei. In Europa (zonder Frankrijk) bedroeg de groei +8,8%.