Gent verwelkomt een nieuwe automatische OKay Direct-winkel. Na de sluiting van de vestiging in Lennik, concentreert Colruyt Group zich nu op Gent, waar de keten al twee andere automatische winkels heeft.

Het automatische winkelconcept van OKay Direct lijkt aan te slaan in Gent. De twee eerdere winkels in de Belfortstraat en de Keizer Leopoldstraat scoren goed, aldus Gert Somers, verantwoordelijke voor OKay Direct: “De resultaten van onze eerste twee OKay Direct-winkels liggen in lijn van de verwachtingen en de klanten reageren bovendien zeer positief op deze innovatieve winkelformule. Aangezien we sterk geloven in het concept en de ondersteunende technologie, openen we op 13 maart een derde OKay Direct.” Deze nieuwe vestiging strekt zich uit over een oppervlakte van 50 m² en biedt zo’n 250 producten aan, zowel A-merken als huismerken. Net als de andere winkels is deze nieuwe OKay Direct 24/7 open en richt het zich op klanten die nog sneller en op elk moment willen winkelen. “Een grote meerwaarde voor de klanten is dat ze dag en nacht boodschappen kunnen doen in hun buurt. Hiermee willen we vooral doelgroepen aanspreken die baat hebben bij een winkel met langere openingsuren. Ik denk daarbij aan studenten en mensen met onregelmatige of late werkuren zoals medewerkers in de zorg of van hulpdiensten”, zegt Gert Somers nog, die benadrukt dat het concept in de toekomst nog verder zal uitgerold worden naar andere grootsteden.

Hoewel het concept in Gent goed blijkt te werken, was dat niet het geval voor Lennik, dat eerder ook een OKay Direct had. Na een testperiode van minder dan een jaar werd het concept, dat iets kleiner was dan zijn soortgenoten in Gent, afgevoerd omdat er geen grote interesse was en het concept duidelijk beter lijkt te werken in stedelijke omgevingen.