De automatische containerwinkel van OKay Direct op de parking van de Okay in Lennik is na een testperiode van minder dan een jaar opgedoekt.

Eind januari opende OKay Direct in Lennik (Vlaams-Brabant): een hoogtechnologische shop van 21 m2 met zo’n 200 producten waar klanten dag en nacht en zeven dagen op zeven terecht konden met hun Xtra-app. De focus lag op vers zoals groenten en fruit, on-the-go, snelle maaltijdoplossingen, sushi, vis, vlees, broodjes en koeken. De containerwinkel was te vergelijken met de twee Gentse automatische stadswinkels van OKay Direct, al was hij iets kleiner en op een andere locatie gelegen. Vandaag is de container weggehaald, nadat bleek dat er geen grote interesse was. “Na ongeveer een jaar hebben we de test afgerond en de container weggehaald. We hebben geleerd dat de OKay Direct voor Lennik niet meteen een meerwaarde was en dat de gewone OKay-winkel volstaat”, zegt woordvoerder Paulien Kurris aan Het Nieuwsblad. Toch blijft Colruyt Group geloven in de automatische winkelformule van OKay Direct, die vooral in een stedelijke omgeving wel succesvol blijkt. “OKay Direct zal in de toekomst zeker nog verder uitbreiden.”