Van Geloven, bekend van merken als Mora en Van Dobben, vernieuwt een groot deel van haar directie. CEO Peter Doodeman, CFO Christiaan van Tilburg en directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten verlaten het bedrijf en gaan hun geluk elders zoeken. Jan Aaltzen Linde wordt de nieuwe topman van de groep. 

Snackfabrikant Van Geloven is onder leiding van de huidige directie in de afgelopen tien jaar sterk gegroeid. Niet alleen verdubbelde de retailomzet van Mora in Nederland, maar stegen ook de opbrengsten uit Retail en Foodservice in België fors. Daarnaast werd onder meer het premium merk de Bourgondiër goed op de kaart gezet. Mooie resultaten, maar toch is het tijd voor een frisse wind, zo vinden de directieleden. Daarom hebben 3 directieleden besloten om het bedrijf definitief te verlaten en hun geluk elders te gaan zoeken. “We zijn ontzettend trots op wat we met Van Geloven bereikt hebben de afgelopen tien jaar. Wij geven nu graag het stokje over aan overwegend mensen uit onze eigen organisatie en vertrouwen erop dat zij het bedrijf binnen en buiten de Benelux nog weer een stap verder zullen brengen”, aldus Peter Doodeman, ontslagnemend CEO.   

Jan Aaltzen Linde, de nieuwe topman

De eerste die het directieteam verlaat is CEO Peter Doodeman. Hij zal worden opgevolgd door Jan Aaltzen Linde, de huidige Directeur Verkoop en Logistiek. Jan Aaltzen Linde begon zijn carrière bij Nielsen marketresearch waarna hij de overstap maakte naar Douwe Egberts. Na diverse senior salesposities bij Douwe Egberts Retail en Out of Home en de rol van Commercieel Directeur Trade en Horeca bij hetzelfde bedrijf, maakte hij in 2012 de overstap naar zijn huidige functie.

Jan Aaltzen Linde geeft op zijn beurt het stokje door aan Arno van Thuijl, de huidige Sales Manager Retail Benelux, die in het verleden tal van senior sales posities bekleedde bij onder meer Danone, Nutricia, Iglo en Ferrero.

Ruth Triki wordt CFO

CFO Christiaan van Tilburg zal dan weer vervangen worden door Ruth Triki, de huidige Group Finance Manager. Ze startte in 2001 haar carrière bij Deloitte en trad daarna in dienst bij Unilever als business controller bij de snackdivisie. Bij de verkoop van de snack business aan Egeria maakte ze de overstap naar Van Geloven waar ze tot nu diverse financiële managementfuncties bekleedde.

Mieke De Laat, de nieuwe directeur Marketing & Innovatie

De laatste die vertrekt is directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten. Hij geeft de fakkel door aan Mieke De Laat, de huidige Marketing Manager België. Zij verzamelde de nodige ervaring  op gebied van Communicatie, Innovatie en Branding. De laatste 3 jaar heeft ze zich als Marketing Manager België, gecombineerd met de eindverantwoordelijkheid van Mora binnen het Foodservice kanaal in Nederland, vooral geconcentreerd op een duurzame business groei door channel verbreding in Food Service. Ook heeft ze de basis gelegd voor meer harmonisatie en synergie tussen de twee landen en de diverse kanalen.  

Dit zijn trouwens niet de enige wissels dit jaar. Eerder dit jaar werd Art van Tienhoven ook al opgevolgd als COO door Focco van der Valle. Hij was voorheen onder andere Site Manager van fabriek in Tilburg.

De nieuwe CEO Jan Aaltzen Linde kijkt alvast uit naar zijn nieuwe job. “De nieuwe directieleden zijn allemaal al jaren actief in de organisatie en dat maakt dat we samen met onze mensen en klanten het succesvolle Van Geloven weer naar een next level kunnen brengen", vertelt de nieuwe CEO.

Van Geloven is de afgelopen jaren enorm gegroeid en wist zelf een omzet van 240 miljoen te boeken. “Er werd volop geïnnoveerd en de fabrieken worden binnen de operatie Footprint omgevormd tot meer gespecialiseerde fabrieken. Hiermee wordt de capaciteit vergroot en wordt toegewerkt naar een toekomstbestendige supply chain. Ook werden twee opvallende acquisities, die van Royaan en Swinkels, succesvol geïntegreerd”, reageert het bedrijf. Vier jaar geleden werd Van Geloven trouwens overgenomen door McCain zodat ze voortaan naast aardappelproducten ook appetizers aanbieden.