Nadat Foodello zich vorig jaar met succes in Nederland en Vlaanderen vestigde, heeft de online verpakkingsvrije winkel besloten zijn activiteiten uit te breiden naar Brussel en Wallonië.

De online winkel, die in 2016 werd gelanceerd onder de naam Fiksuruoka in Finland en Foodello internationaal, verkoopt voorraden van supermarktproducten die om diverse redenen (bijna houdbaar, verdwenen uit het assortiment, verkeerde verpakking...) niet meer in de rekken worden aangeboden, met de bedoeling voedselverspilling tegen te gaan. Na een eerste succesvolle lancering in het buitenland, in februari 2022 in Nederland, breidde de webshop afgelopen oktober zijn activiteiten uit naar Vlaanderen. "De lancering in België overtrof alle verwachtingen, wat ons aanmoedigde om zo snel mogelijk uit te breiden naar de rest van de markt", zei Juhani Järvensivu, CEO van Fiksuruoa, in de Finse pers naar aanleiding van de lancering in Brussel en Wallonië. "We hebben al meer dan 100.000 bestellingen ontvangen in Nederland en België, wat ons meer dan 800.000 kilo voedselafval heeft bespaard." Het distributiecentrum van Foodello is gevestigd in Westzaan en het bedrijf levert al zijn Belgische en Nederlandse bestellingen via zijn partner Post NL. Opgemerkt moet worden dat de producten die de webshop aan zijn Belgische klanten aanbiedt, niet noodzakelijkerwijs in alle regio's hetzelfde zullen zijn en afhankelijk zijn van de taal van het etiket. In de toekomst wil het bedrijf zijn activiteiten ook uitbreiden naar andere landen.

Riku Poutanen, CMO en medeoprichter van Foodello, is een van de gastsprekers op Gondola Day 2023 op 25 mei.

Reserveer nu uw plaats voor dit belangrijke evenement van het retailjaar.

Klik hier!
Riku Poutanen, CMO en medeoprichter van Foodello, is een van de gastsprekers op Gondola Day 2023 op 25 mei.