iStock
Exclusief
iStock
In 2024 kochten de Belgen voor 9,8 miljard euro aan verse producten, 4% meer dan het jaar voordien. Het volume per capita stagneerde echter wel. Daarnaast lijkt de groei van private labels en hard discount (Aldi en Lidl) voorbij. Zo blijkt uit de data die YouGov Belgium bij 6.000 huishoudens voor VLAM verzamelde.
In 2024 kochten de Belgen samen voor 9,8 miljard euro aan verse voeding, wat 4% meer is dan het jaar voordien. In volume per capita noteerden we vorig jaar een status quo ten opzichte van 2023.
De opmerkelijkste dalers in 2024 waren de natuurlijke fruitsappen, de verse week- en schaaldieren, verse witte plattekaas, verse kruiden en aardappelen. De sterkste groeiers in 2024 waren: eieren, room, boter, verse zuiveldesserts en yoghurt maar ook plantaardige vlees- en zuivelalternatieven.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?