iStock
Exclusief
iStock
Na bijna twee jaar van euforie worden de categorieën toiletreiniging en -onderhoud op dit moment geconfronteerd met een dalende tendens. Hoewel de prijs vandaag het belangrijkste koopargument is, blijven sommige merken toch innoveren.
Het is algemeen geweten: reinigings- en hygiëneproducten voor het toilet hadden tijdens de gezondheidscrisis erg aan populariteit gewonnen. De reden hiervoor is eenvoudig: de Belgen bleven veel meer thuis, wat hen ertoe aanzette meer aandacht te besteden aan het onderhoud van hun woonst. Net als tal van andere categorieën keerden de toiletreinigers en -onderhoudsproducten dit jaar terug naar de situatie van voorheen. Globaal gezien liet de categorie onderhoudsproducten het afgelopen jaar een daling van 8% aan omzet noteren, voornamelijk als gevolg van een volumedaling met 10%. De categorie schoonmaakproducten voor het sanitair doet het iets beter, met een omzetdaling van slechts 2%. In vergelijking met 2020, dat een bijzonder goed verkoopjaar was, lijkt deze daling vrij logisch.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?