Vlastuin brengt al meer dan een halve eeuw instore oplossingen voor retailers en merken op de markt. Met de revolutionaire Mr. Flexx® zet de firma een grote stap richting circulariteit. Of de markt er klaar voor is? En of! Deze twee klantencases spreken boekdelen.

HOOGVLIET SUPERMARKTEN

Mr. Flexx® Premium

Robuust en veelzijdig 

Bij familiebedrijf Hoogvliet staan duurzaamheid en verantwoordelijkheid centraal. Om de daad bij het woord te voegen, zet Hoogvliet volop in op minder grondstoffen gebruiken, afval beperken en verantwoorde keuzes maken. “We waren op zoek naar een duurzame en robuuste vervanging voor kartonnen displays die wekelijks, opgevuld,  naar onze winkels werden verstuurd.”, licht project- en formulemanager Erik Lelieveld toe. “Na uitvoerige vergelijkingen tussen de verschillende aanbieders kwamen we bij Mr. Flexx® terecht. Wat voor ons de doorslag gaf? De lange levensduur, de robuustheid en de veelzijdige inzetbaarheid.”

Uniformiteit en lange levensduur

Hoogvliet gebruikt de Mr. Flexx®-displays voor de promotie van A-merken en huismerken. “We staan echt versteld van de flexibiliteit en degelijkheid van het meubel”, vervolgt hij. “Hoogvliet heeft een relatief hoge vloerdruk. De displays staan dan ook vaak in drukke paden. Ondertussen weten we dat ze tegen meer dan een stootje kunnen. Ook mooi meegenomen: de displays zorgen voor uniformiteit op de winkelvloer. En dat resulteert dan weer in een aangename winkelervaring.”  Omdat de displays permanent in de winkels blijven staan en ook ter plaatse worden opgevuld en van aangepaste branding voorzien, is er een drastische reductie in CO2 per display. Erik: “We vermijden niet alleen veel transport; we snoeien ook fors in het afvalvolume van onze winkels. Het resultaat is een aanzienlijk lagere handelingskost per display. Dat de systemen er lang goed uitzien, is ook mooi meegenomen natuurlijk.”

Mr. Flexx
©

Mr. Flexx

OMA Award Silver gewonnen

Hoogvliet is tevreden over de hele lijn: “We zijn heel blij met de displays én met de leverancier”, zegt Lelieveld. “Die denkt immers altijd met ons mee en komt telkens met innovatieve oplossingen voor de dag. En dankzij de samenwerking met Vlastuin en Brandwise is er 100 procent executie. Duurzame displays die impact maken met nauwelijks een impact op de planeet – veel mooier wordt het niet. Ik ben alleszins blij én trots als ik deze displays in onze winkels zie staan.”

Op 22 juni 2022 werden Mr. Flexx®, Hoogvliet en Brandwise Group beloond met een ‘Global Silver Outstanding Merchandising Achievement Award (OMA) in Chicago door Shop! Association. Een welverdiende tweede plek in de categorie ‘general merchandise - permanent display’. Die bekroning is de kers op de taart van een fijne samenwerking met een grote meerwaarde voor alle betrokken partijen én de planeet.

NOVATECH

Mr. Flexx® Classic

Mr. Flexx
©

Mr. Flexx

“Zoals de producten van Tec7 staan voor de vereenvoudiging van bouw- en onderhoudswerken, zo werken wij graag met Mr. Flexx® displays bij onze retailers. Door het flexibele en betrouwbare concept, kunnen wij deze inzetten als extra en effectieve verkoopspresentatie met beperkte impact op de winkeloppervlakte. De kwaliteit van de Mr. Flexx® display constructie weerspiegelt het Tec7 merk en producten”, aldus Jan Dever, trade marketeer Novatech.

Steeds meer merken en retailers ontdekken Mr. Flexx® zoals Albert Heijn, Rituals, Gamma België, Novatech, Brita, Mondelez, Henkel,Alpro, Danone.

Contact kennismaking & informatie

België 

Frank Hoeckx 

+32 476 39 34 24

fhoeckx@gmail.com

Nederland

+31 355 48 87 30

www.mrflexx.com

www.vlastuincdi.com