Delhaize, de Stad Antwerpen en de Antwerpse Brouw Compagnie zamelden dankzij hun lokaal gebrouwen nieuwe Tournée Antwerpen-bier 15.308 euro in voor het Berrefonds, een fonds dat ouders steunt bij het verlies van hun kind. Daarvoor verkocht de retailer maar liefst 15.308 clips in zijn Antwerpse winkels.

Een jaar geleden sloegen Delhaize, de Stad Antwerpen en de Antwerpse Brouw Compagnie de handen in elkaar om een gloednieuw bier te creëren ter ere van het goede doel. Samen met 15 medewerkers en 20 klanten van Delhaize brouwden ze het lokale bier Tournée Antwerpen dat een jaar lang verkocht werd in de Antwerpse winkels van Delhaize. Een primeur, aangezien het de eerste keer is dat een Belgische supermarkt bier laat brouwen door haar klanten. De uitverkoren klanten werden trouwens gekozen via een wedstrijd waarbij ze brouwer voor één dag konden worden.

Ondertussen is de actie afgelopen en wist Delhaize maar liefst 15.308 clips (4 flesjes) te verkopen, goed voor een cheque van 15.308 euro ten voordele van het Berrefonds, een fonds dat ouders steunt bij het verlies van hun kind.

Een mooi gebaar, aldus het Berrefonds. “Dankzij acties zoals deze van Delhaize in samenwerking met Stad Antwerpen kunnen we jaarlijks meer dan 1.000 ouderparen ondersteunen bij het verlies van hun baby of opgroeiend kind”, reageert Christine Vandenhole, oprichtster van het Berrefonds. “Via onder andere het gratis schenken van herinnerings- en koesterkoffers proberen we ouders in hun verdriet bij te staan. We zijn dan ook trots dat onze organisatie ondersteund wordt door deze mooie actie en we zijn dan ook heel blij met de opbrengst die we zullen gebruiken voor onze dagelijkse werking. In december zullen er opnieuw 2.000 koffertjes geproduceerd worden om ouders te begeleiden bij deze moeilijke momenten. Het Berrefonds zal deze gift graag gebruiken om deze grote kost te betalen.”