Ice cream heeft de wind in de zeilen. Ondanks de sluiting van de horeca profiteerde de categorie van de crisis en het mooie weer. Een stand van zaken.
Het mooie weer is weer in het land. Dat betekent tijd voor korte broeken en kleedjes, en terrasjes. En wie mooi weer zegt, zegt natuurlijk ook ijsjes! De categorie groeide het afgelopen jaar met dubbele cijfers, zo tonen Nielsen-cijfers die liepen tot eind februari 2021: +14,6% in waarde en +6,6% in volume. Volgens Mars deden alle ice cream-formaten het goed: zowel de sticks, bulks, tubs, als de cones en bars kenden een groei. “Al stegen ijscontainers wel trager dan de categorie”, merkt Ellen Van Hool, marketing manager ice cream bij Unilever, op. “Dit is een trend die we al langere tijd ziens, maar waar een versterking door COVID-19 zichtbaar is. Een verklaring hiervoor kan liggen in de contactbeperkingen, waar schepijs vaak wordt geconsumeerd tijdens etentjes en dus in een context van sociale contacten.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?