Van 14 tot 20 oktober lanceren Mode Unie en Creamoda de allereerste Week van de Belgische Mode. Op die manier willen ze Belgische modemerken extra in de kijker zetten en Belgen trotser maken op producten uit eigen land. Meer dan 60 modemerken en 850 winkels nemen deel aan de actie. 

Uit recent onderzoek van Creamoda in samenwerking met onderzoeksbureau Ivox bij 2.000 Belgen blijkt dat veel Belgen fan zijn van Belgische mode, maar dat het nog onvoldoende bekend is. 8 op de 10 Belgen geven namelijk aan dat ze het verschil niet kennen tussen Belgische en niet-Belgische merken. Bijna 2 op 3 Belgen stelt zelfs geen enkel Belgisch kledingmerk te kennen, al zijn ze wel geïnteresseerd in de Belgische mode en willen ze er graag meer over weten. Zo geeft 46% aan de voorkeur te geven aan Belgische merken. Niet alleen omdat ze op die manier de Belgische economie ondersteunen (80%), maar ook omdat ze kleding van betere kwaliteit kopen (57%) en een unieke stijl creëren (30%).