Colruyt Group
Colruyt Group
Colruyt Group opent dit jaar nog een derde vestiging van zijn automatische winkelconcept OKay Direct. Die komt er in Gent, waar er al een verkooppunt is. De retailgroep ziet toekomst in de shops die 24/7 open zijn en waar klanten hun dagelijkse boodschappen kunnen doen.
De derde vestiging van OKay Direct moet er tegen dit najaar komen aan de Dampoort in Gent. “We kondigden eerder al aan dat we die formule verder zouden uitbreiden, omwille van het grote potentieel”, bevestigt woordvoerder Hanne Poppe van Colruyt Group aan Het Nieuwsblad. Het wordt de tweede vestiging van de winkelformule in Gent, nadat de eerste open ging in de Belfortstraat, in het historische centrum van de stad. Er is ook een OKay Direct in Lennik, op de parking van een klassieke, bemande OKay buurtwinkel. De automatische OKay Direct winkels zijn 24/7 open. Klanten krijgen toegang door de QR-code van hun Xtra-app of -kaart te scannen. Met die code kunnen ze ook de deuren van de (koel)kasten openen in de winkel, om producten mee te nemen. Alle aankopen worden automatisch geregistreerd, aan de zelfbedieningskassa kunnen shoppers elektronisch betalen. Intusssen is ook OKay Compact, de stadswinkelversie van buurtsupermarkt OKay, aan het uitbreiden. Woensdag opent het zijn vijftiende winkel in ons land in Brussel, aan het Anneessensplein. Twee weken later volgt een opening in Antwerpen-Berchem. Met de opening van de winkels maakt Colruyt Group een inhaalbeweging op vlak van buurtwinkels.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?