Colruyt Group breidt de services van zijn Xtra-app, de klantenkaart van de groep, uit met de functie ‘Mijn Aankopen’. Daardoor krijgen klanten maandelijks een overzicht van hun aankopen in de winkels en webshops van Colruyt Group. Daarnaast werd het logo van Xtra ook vernieuwd om de digitale evolutie extra kracht bij te zetten.

Colruyt Group wil zijn klanten meer gebruiksgemak bieden en voegt daarom de service 'Mijn aankopen' toe aan zijn Xtra-app, de gemeenschappelijke klantenkaart en app voor 10 winkels en webshops binnen de groep. Gebruikers van de app vinden hierdoor een overzicht van hun boodschappen op één plaats en kunnen hun maandelijkse aankopen in de verschillende winkels en webshops van de groep raadplegen. De klanten krijgen ook meteen zicht op de details van hun aankopen per productgroep: van groenten en fruit of diepvries over speelgoed en multimedia, tot brandstof.

“Met Xtra willen we het onze klanten makkelijk maken om tijd uit te sparen en in alle comfort boodschappen te doen in onze winkels en te tanken bij Dats24”, vertelt Marc Hofman, COO Retail van Colruyt Group. “Tegelijkertijd speelt het dagelijkse leven zich steeds meer online af. Daarom zetten we volop in op de digitale dienstverlening in de Xtra-app, en rekenen we erop dat steeds meer klanten naar de Xtra-app zullen overschakelen. We zijn ervan overtuigd dat we zo nog beter kunnen beantwoorden aan de veranderende noden van onze klanten.”

Slimme boodschappenlijst en gepersonaliseerd aanbod

Toch laat Colruyt Group het hier niet bij. Stapsgewijs zullen er immers nog andere functies toegevoegd worden in de Xtra-app, zoals een slimme boodschappenlijst en een gepersonaliseerd aanbod via voedingsvoorkeuren. De app wordt ook de plek waar alle garantiebewijzen samen bewaard kunnen worden. Sinds begin dit jaar maakt de Xtra-app het al mogelijk om met de smartphone te tanken bij Dats24 en kunnen klanten ook via een smartwatch hun Xtra QR-code laten scannen. Daarnaast genieten klanten met de app ook alle kortingsvoordelen die ze met hun kaart hebben in de winkels en webshops van Colruyt Group.

Nieuw logo

Naast de nieuwe service, nam de groep ook het logo van Xtra onder handen. Dat ziet er voortaan driedimensionaal uit waardoor het dynamischer oogt. "Op die manier symboliseert het de groei van Xtra als merk", reageert Colruyt Group. Vandaag start de groep trouwens met een informatiecampagne om de Xtra-app nog meer onder de aandacht te brengen bij de klanten.

4,5 miljoen gebruikers 

Xtra werd twee jaar geleden door Colruyt Group gelanceerd en is ondertussen goed ingeburgerd bij de consumenten: meer dan 4,5 miljoen klanten gebruiken de app. “250.000 klanten gebruiken vandaag actief de Xtra-app. We zijn ervan overtuigd dat dit aantal verder zal toenemen met de uitbreiding van onze mobile services”, besluit Marc Hofman.