Coca-Cola gaat in de VS haar eigen (speciale) melk verkopen onder de naam Fairlife. Hiermee betreedt de frisdrankreus voor het eerst de zuivelmarkt.
Fairlife is geen gewone melk, maar lactosevrije melk met 50% meer proteïnen en calcium. De melk wordt speciaal gefilterd, waardoor elementen van vet en suiker er uitgehaald worden. De melk zou ook langer houdbaar zijn dan gewone melk, én anders smaken. Fairlife zou dan ook twee keer zoveel kosten als klassieke melk.
Fairlife wordt vanaf volgende maand geïntroduceerd in de Amerikaanse supermarkten. Een marketingcampagne rond de gezonde voordelen van de melk, moeten Fairlife promoten. Coca-Cola lijkt veel te verwachten van het zuiveldrankje, en zet met Fairlife verder in op gezonde alternatieven voor de gesuikerde frisdranken waarvoor het bekend staat. Die doen het immers steeds minder goed, terwijl de vraag naar gezonde dranken stijgt.
Als Fairlife een succes wordt, zou het ook wel eens naar Europa kunnen komen maar voor de Belgische markt zijn er nog geen concrete plannen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?