Coca-Cola gaat in de VS haar eigen (speciale) melk verkopen onder de naam Fairlife. Hiermee betreedt de frisdrankreus voor het eerst de zuivelmarkt.

Fairlife is geen gewone melk, maar lactosevrije melk met 50% meer proteïnen en calcium. De melk wordt speciaal gefilterd, waardoor elementen van vet en suiker er uitgehaald worden. De melk zou ook langer houdbaar zijn dan gewone melk, én anders smaken. Fairlife zou dan ook twee keer zoveel kosten als klassieke melk.

Fairlife wordt vanaf volgende maand geïntroduceerd in de Amerikaanse supermarkten. Een marketingcampagne rond de gezonde voordelen van de melk, moeten Fairlife promoten. Coca-Cola lijkt veel te verwachten van het zuiveldrankje, en zet met Fairlife verder in op gezonde alternatieven voor de gesuikerde frisdranken waarvoor het bekend staat. Die doen het immers steeds minder goed, terwijl de vraag naar gezonde dranken stijgt.

Als Fairlife een succes wordt, zou het ook wel eens naar Europa kunnen komen maar voor de Belgische markt zijn er nog geen concrete plannen.