De Carrefour-groep onthult zijn nieuwste initiatief in zijn hypermarkt in Oudergem. Met de hulp van Seedgrowth lanceerde Carrefour gisteren een pilootproject rond toegankelijkheid, speciaal ontworpen voor slechtziende en blinde mensen. Met QR-codes en geluidstechnologie stelt de winkel alles in het werk om mensen met een handicap bij het project te betrekken.

Gistermiddag lanceerde de Carrefour Group een nieuw proefproject dat het dagelijks leven van slechtzienden en blinden moet vergemakkelijken. Door de twee technologieën Virtuoz en NaviLens te combineren, zullen klanten met deze handicaps voortaan hun boodschappen kunnen doen in de Carrefour-winkel in Oudergem door een speciaal aangepast parcours te volgen. De voorbereiding van het project nam 3 tot 4 maanden in beslag, plus een week voor de installatie. De federale minister voor Maatschappelijke Integratie, Karine Lalieux, en de Vlaamse minister voor Inburgering en Gelijke Kansen, Gwendolyn Rutten, waren aanwezig, samen met Carrefour Belgium CEO Geoffroy Gersdorff.