Ghita Jazouli
Exclusief
Ghita Jazouli
De Carrefour-groep onthult zijn nieuwste initiatief in zijn hypermarkt in Oudergem. Met de hulp van Seedgrowth lanceerde Carrefour gisteren een pilootproject rond toegankelijkheid, speciaal ontworpen voor slechtziende en blinde mensen. Met QR-codes en geluidstechnologie stelt de winkel alles in het werk om mensen met een handicap bij het project te betrekken.
Gistermiddag lanceerde de Carrefour Group een nieuw proefproject dat het dagelijks leven van slechtzienden en blinden moet vergemakkelijken. Door de twee technologieën Virtuoz en NaviLens te combineren, zullen klanten met deze handicaps voortaan hun boodschappen kunnen doen in de Carrefour-winkel in Oudergem door een speciaal aangepast parcours te volgen. De voorbereiding van het project nam 3 tot 4 maanden in beslag, plus een week voor de installatie. De federale minister voor Maatschappelijke Integratie, Karine Lalieux, en de Vlaamse minister voor Inburgering en Gelijke Kansen, Gwendolyn Rutten, waren aanwezig, samen met Carrefour Belgium CEO Geoffroy Gersdorff.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?