Carrefour Frankrijk breidt zijn website uit met een eigen marktplaats. Daar zullen producten van derden worden aangeboden die complementair zijn aan het aanbod van Carrefour en die inspelen op de huidige voedingstrends. Tegen eind dit jaar zouden er zo’n 100.000 referenties op de marktplaats te vinden zijn.

Nog geen week nadat Carrefour in Frankrijk uitpakte met zijn spraakgestuurde boodschappendienst voor e-commerce, komt de supermarktketen alweer aanzetten met een nieuwtje. Deze keer pakt het bedrijf, in samenwerking met Mirakl, uit met een marktplaats, ofwel een ruimte op zijn eigen website waar producten van derden worden aangeboden. Carrefour verkoopt de producten dus niet zelf, maar selecteerde wel het assortiment dat wordt voorgesteld. Daarbij geeft Carrefour de voorkeur aan producten die complementair zijn aan zijn eigen aanbod en die inspelen op de huidige voedingstrends zoals lokaal, bio, glutenvrij en fijne kruidenierswaren.

Door een marktplaats toe te voegen aan zijn eigen website, kan de keten zijn aanbod flink verrijken. Zo zullen er tegen eind dit jaar maar liefst 100.000 producten worden aangeboden op de marktplaats door 100 verschillende handelaars. 

België?

Of ook Carrefour België zijn website zal uitbreiden met een marktplaats? Dat is voorlopig nog niet aan de orde. "Dit is een Frans initiatief, in België hebben we momenteel geen plannen in die richting", vertelt Marco Demerling, woordvoerder bij Carrefour, aan Gondola.