Een formule die goed werkt, verander je niet. Carrefour vernieuwt zijn actie waarbij tot 100 producten in prijs worden verlaagd in de 3 winkelformules Carrefour Hypermarkten, Market en Express en op carrefour.be.

“Vanaf maandag 8 mei lanceert Carrefour een eerste golf van prijsverlagingen. In een context van dalende grondstofprijzen is Carrefour met haar leveranciers om de tafel gaan zitten om de prijzen opnieuw naar beneden te onderhandelen. Het ligt voor de hand dat Carrefour haar klanten laat profiteren van deze nieuwe inkoopprijzen door deze verlaging door te rekenen in de verkoopprijzen in de winkels”, verklaart de retailer in een persbericht.

©

Carrefour

Het doel van deze actie is om de koopkracht van de Belgische gezinnen te versterken en richt zich daarom op basisproducten zoals bloem, pasta, granen, koeken, zuivel en toiletpapier. Het gaat zowel om producten van nationale merken als van de huismerken van Carrefour. Om de lager geprijsde producten zichtbaar te maken in de winkels worden vanaf maandag "lagere prijzen" posters opgehangen in Carrefour Express-, Market- en Hypermarkten-winkels. In de komende weken zijn al verdere prijsverlagingen gepland voor droge voeding, verse voeding en non-foodproducten.

Ter herinnering: de Koopkrachtacties-campagne werd gelanceerd in augustus 2022 en bestond uit verschillende opeenvolgende acties om de koopkracht van de consument te versterken, waaronder de actie waarbij de prijs van 100 producten die gedurende 100 dagen bevroren werd. Die werd gehouden van september 2022 tot januari 2023, en werd later nog eens herhaald van januari tot eind april 2023. In een recent interview met Gondola zei Geoffroy Gersdorff van Carrefour België dat deze initiatieven een zeer positieve invloed hebben gehad op zijn merken, die allemaal hun marktaandeel hadden zien toenemen.