Carrefour
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour
Na de succesvolle lancering vorige maand bij Carrefour Frankrijk, introduceert de retailer zijn “verrassingswinkelkarren” ook in België. Het concept werd eerst getest bij twee hypermarkten in Bergen en Kuringen, maar zal binnenkort worden uitgerold naar een tiental andere Carrefour-hypermarkten.
De "verrassingswinkelkar” van Carrefour is een concept waarbij klanten een winkelkar kopen, voor een derde van de echte prijs, zonder te weten wat erin zit. "Ook al blijft de inhoud een mysterie op het moment van aankoop, het is gegarandeerd nuttig. De kers op de taart is dat de prijs gemiddeld slechts een derde van de echte marktwaarde bedraagt", legt Régine Van Tomme, communication executive bij Carrefour België, uit. Elke verrassingswinkelkar bevat een mix van producten, waaronder huishoudartikelen, kleine elektrische apparaten en soms voedingsproducten. Het idee voor dit verrassingsconcept haalde Carrefour bij Auchan Frankrijk, geeft Alexandre de Palmas, uitvoerend directeur van Carrefour Frankrijk toe op LinkedIn. Na een succesvolle test op zijn thuismarkt, werd het concept ook uitgerold bij Carrefour België, waar een eerste test plaatsvond in twee Carrefour hypermarkten in Bergen en Kuringen. "Klanten werden erover geïnformeerd in de winkels en op sociale media. Ze konden vervolgens hun eigen karretje reserveren via e-mail en het op een later tijdstip ophalen", vervolgt Régine Van Tomme, die eraan toevoegt dat elke hypermarkt vrij is om deel te nemen aan deze actie en ze ook steeds zelf kunnen beslissen hoeveel karretjes ze aanbieden en wat de inhoud hiervan is.
Na een succesvolle testfase heeft Carrefour besloten om het initiatief in ons land uit te breiden. Zo zal het concept in de komende dagen ook in een tiental andere winkels worden geïntroduceerd, waaronder in Boncelles, Sint-Eloois-Vijve, Schoten, Jambes en Marche-en-Famenne (juni).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?