FrieslandCampina lanceert in Nederland voor het eerst sneetjes kaas onder het zuivelmerk Campina. Er komt meteen een uitgebreide range met ook een kindervariant en biologische kaas. “Een logische stap”, klinkt het.

Campina is als merk in Nederland aanwezig met onder andere melk, yoghurt en boter, maar werd tot nu toe nog niet als kaasmerk uitgespeeld. Met de lancering van Campina kaas komt daar verandering in.

 “Campina is het grootste zuivelmerk van Nederland. Een boterham met kaas is niet weg te denken uit de Nederlandse eetcultuur. Het is dus een logische stap voor Campina om kaas van Nederlandse bodem te introduceren die rijk is aan voedingsstoffen", zegt Berndt Kodden (managing director FrieslandCampina Branded) aan Levensmiddelenkrant.

Het kaasassortiment bestaat uit jong, jong belegen, belegen en extra belegen kaas. Er is ook de kindervariant 'Campina Koetjeskaas', met plakken jonge kaas in de vorm van een koe. Daarnaast zal het kaasmerk ‘Boer en Land’ omgeturnd worden tot Campina biologische kaas. In totaal zal de Campina-kaasrange 12 referenties tellen.

Alle Campina-kaas zal 100% natuurlijk zijn en dus geen toegevoegde kleurstoffen bevatten, wat je volgens het bedrijf ook ziet aan de lichtere kleur van de kaas.

Volgens onze collega's van Distrifood zal de kaas 10% goedkoper zijn dan de gangbare A-merken en vooral op grote verpakkingen mikken.

Of er ook plannen zijn om het merk naar de Belgische kaasrayon te brengen is niet bekend. FrieslandCampina is ook het bedrijf achter het kaasmerk Milner, dat al lang aanwezig is in België.