iStock
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
iStock
De Britse muziek- en popcultuur retailer His Master's Voice (HMV) opent op 23 november zijn eerste winkel op het Europese vasteland. De eer is weggelegd voor Wijnegem Shopping Center in Antwerpen.
Tot nu toe had HMV zo’n 120 winkels in het Verenigd Koninkrijk en een flagshipstore in Ierland die het eerder dit jaar opende, maar daar komt binnenkort dus verandering in. De muziek- en popcultuur retailer opent eind deze maand namelijk een eerste winkel in België, meer bepaald in het Antwerpse Wijnegem Shopping Center. HMV, dat werd opgericht in 1921 en goed is voor meer dan de helft van alle vinylverkopen in Groot-Brittannië, zal in zijn nieuwe winkel een assortiment muziek op vinyl en cd aanbieden en ook één van de meest uitgebreide assortimenten van popculture merchandise in België herbergen. In totaal worden er maar liefst 10.000 verschillende producten, waaronder 2.500 verschillende vinylalbums en meer dan 3.500 verschillende cd's, verkocht op een oppervlakte van 300m2. “Voor fans van popcultuur en entertainment zijn er bovendien meer dan 3.500 producten verkrijgbaar in franchises zoals Funko, Loungefly, Anime, Marvel, Star Wars, DC, Graphic Novels en meer dan 300 T-shirtontwerpen”, voegt de retailer toe, die met zijn komst naar Antwerpen zorgt voor 10 extra jobs.
"We denken dat er een enorme markt is voor het aanbod van HMV in Europa. Na het ontwikkelen en verfijnen van ons aanbod in de afgelopen twaalf maanden, voelen we ons klaar om het volgende grote, Britse exportproduct te worden, door onze popcultuur-meets-music propositie aan een breder publiek te leveren”, vertelt Doug Putman, eigenaar van HMV, enthousiast. "We willen dat onze winkel een thuis wordt waar een nieuwe gemeenschap van fans samenkomt. Bovendien zullen er, zodra we in Antwerpen met succes geopend zijn, nog meer winkels volgen, zowel in België als daarbuiten."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?