bol.com heeft haar huidige schoenassortiment verviervoudigd sinds de lancering in september vorig jaar: zo liep het aantal schoenen inmiddels op tot 140.000 stuks. Dit resultaat is grotendeels te danken aan de samenwerking met verschillende verkooppartners van modeschoenen.

Naast Torfs en Ziengs, partners van het eerste uur, zijn nu ook de schoenen van onder andere Omoda, Van den Assem, Van Dalen, Van Haren en Brantano te vinden op het platform van bol.com. Hierdoor is het bestaande assortiment van (sport)schoenen verrijkt met tienduizenden modeschoenen, variërend van laarzen tot pumps, sinds de lancering van deze categorie in september 2018. Concreet gaat het om een verviervouding van het aantal schoenen. Met deze verbreding kan bol.com nog meer relevante merken aanbieden aan de inmiddels negen miljoen klanten in Nederland en België.

“Inmiddels verkopen meer dan 20.000 partners via het platform van bol.com. Zij helpen miljoenen klanten aan een zo breed mogelijk keuze. Onze klanten weten dit te waarderen, gezien de snelle groei van de verkopen via partners”, verduidelijkt Huub Vermeulen, Algemeen directeur bij bol.com. “In de toekomst willen we de samenwerking met partners verder uitbouwen en de kennis en kunde met elkaar blijven delen. De stap om ons schoenenassortiment uit te breiden met deze nieuwe partners maakt hier logisch onderdeel van uit. Op die manier kunnen we een zo relevant mogelijke winkel creëren voor onze klanten.“

Jongste bol.com-klanten zijn de gulste gevers

Sinds de start van deze categorie in september ziet bol.com opvallende feiten in het koopgedrag. Zo geeft de Nederlandse provincie Flevoland gemiddeld het meeste geld uit aan schoenen en wordt in de provincie Utrecht 10% minder besteed. Opvallend genoeg geven de jongste groep bol.com-klanten het meeste geld uit aan een paar schoenen. Populaire merken binnen dit nieuwe aanbod zijn Timberland, Ecco, Gabor, Clarks, Birkenstock en Panama Jack.

Foto: website bol.com