Noukie’s, de Belgische keten voor baby- en kinderkleding heeft besloten om zijn winkels in Waterloo en Louvain-la-Neuve in het tweede kwartaal te sluiten. Het bedrijf wil zich meer richten op online verkoop, schrijft La Dernière Heure. 

Slecht nieuws voor Noukie’s, de Belgische keten voor baby- en kinderkleding: het bedrijf heeft besloten om 2 van de 9 Belgische winkels te sluiten. De twee getroffen winkels bevinden zich in Waterloo en Louvain-la-Neuve en zullen in het tweede kwartaal van dit jaar hun deuren sluiten. Het bedrijf wijt de sluitingen aan de te hoge kosten waar fysieke winkels mee af te rekenen krijgen. “In sommige gebieden zijn de huurprijzen niet meer marktconform en verkiezen we dan ook om er mee te stoppen in plaats van geld te verliezen”, legt Simon-Pierre Gilliot, directeur van het bedrijf, uit aan La Dernière Heure. 

Toch liggen niet alleen de hoge kosten aan de basis van de sluiting, ook de steeds populairder wordende e-commerce speelt een rol. “De jonge of toekomstige mama’s van vandaag, die de meerderheid van ons cliënteel uitmaken, zijn vrouwen die geboren zijn met internet. Hun consumptiegedrag is dus totaal verschillend van dat van jonge mama’s tien jaar geleden”, vervolgt Gilliot.

De sluitingen blijven niet zonder gevolgen voor de 80 personeelsleden van de keten. Zo dreigen enkele medewerkers hun baan te verliezen. "Het gaat om 2 personen in één winkel en anderhalve in de andere winkel. Een netto banenverlies op dit niveau, maar we creëren wel nieuw werk met e-commerce", besluit Simon-Pierre Gilliot.