Aveve lanceert nieuwe winkelconcept én nieuwe slogan
- Nieuw winkelconcept mét nieuwe slogan "Hier groeit plezier"
- Focus op beleving, jonge gezinnen en uitgebreider gamma
- 10 winkels krijgen make-over tegen eind dit jaar
Exclusief
Aveve lanceert zijn nieuwe winkelconcept, inclusief nieuwe slogan ‘Hier groeit plezier’, dat consumenten goesting moet doen krijgen om zelf de handen uit de mouwen te steken. De keten breidde niet alleen zijn assortiment uit, maar zet ook in op beleving met meer workshops en een frisse look, en focust ook op jonge gezinnen. Tegen eind dit jaar wil de keten zo’n 10 winkels een make-over geven: Mechelen en Oostrozebeke waren als eerste aan de beurt.
Aveve laat een nieuwe wind door zijn winkels waaien en daarbij hoort niet alleen een nieuw winkelconcept, dat ontwikkeld werd in samenwerking met retail design agency Mojo, maar ook een nieuwe slogan. Vergeet de slogan “Tuin, Dier, Bakplezier” die we inmiddels al bijna 10 jaar kennen, en maak kennis met de nieuwe baseline: “Hier groeit plezier”. Zoals het nieuwe motto doet vermoeden wil Aveve zijn klanten dankzij het nieuwe concept vooral meer goesting doen krijgen om zelf de handen uit de mouwen te steken door hen onder andere meer inspiratie te bieden en hapklare totaaloplossingen aan te reiken waarmee ze zelf aan de slag kunnen. Daarbij wil de keten vooral inzetten op meer beleving en een uitgebreider assortiment, met een grotere focus op het eigen Aveve-merk.
“De laatste jaren kenden onze 250 winkels, goed voor 210.000 m2 winkelplezier, nog steeds groei maar we willen ambitieuzer zijn. Om die groei te versterken, een nieuw en breder publiek aan te trekken én om onze winkels klaar te maken voor de toekomst hebben we een structureel groeitraject uitgetekend”, ligt Erik Haegeman, directeur Retail van Arvesta, toe. Dit nieuwe winkelconcept zou op termijn zo’n 10% groei moeten opleveren.
Om de beleving te optimaliseren pakte het bedrijf onder meer de uitstraling van de winkel aan. Daarbij rekent de keten bewust af met de traditonele supermarktrekken en kiest het voor meer authenticiteit dankzij warme kleuren en materialen zoals hout en een landelijke uitstraling. “Waar we vroeger vooral gericht waren op een functionele uitstraling willen we nu mensen echt goesting geven om zelf in de tuin te werken. We willen hen inspireren en echt een emotioneel verhaal brengen”, verduidelijkt Peter De Mey, sales director bij Aveve.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?