Amazon verliest lichtjes marktaandeel in Duitsland
- Amazon heeft nog steeds 27,5% van de markt in handen
- Top 3 is goed voor maar liefst 41% van de totale omzet
- Enkele topspelers domineren gespecialiseerde marktsegmenten
Exclusief
De omzet van de 100 grootste onlinehandelaars is vorig jaar in Duitsland met 10,2% gestegen tot 33,6 miljard euro. Marktleider Amazon groeide met ‘slechts’ 5,2%, maar de Amerikaanse groep blijft met kop en schouder de grootste speler met een omzet van 9,3 miljard euro. Opvallende stijgers in de Top 10-ranking zijn MediaMarkt (+34,5%), Lidl (+27,5%) en Saturn (+18,7%).
Het retail-instituut EHI en Statista hebben zopas de cijfers gepubliceerd van de Top 100 van de Duitse onlinewinkels. Daaruit blijkt dat het marktaandeel van Amazon vorig jaar lichtjes is gedaald, van een enorme 28,9% in 2017 tot 27,5%. Dat is nog steeds een zeer dominante positie.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?