Amazon heeft gisteren officieel zijn nieuwste winkelconcept voorgesteld: Amazon Go Grocery. Deze kassaloze winkel is een voortzetting van de gelijknamige Amazon Go-winkels. Het grote verschil? Het nieuwe concept is een pak ruimer en focust op kruidenierswaren.

Twee jaar na de lancering van zijn allereerste kassaloze winkel Amazon Go, lanceert e-commercegigant nu de Amazon Go 2.0 versie, bekend onder de naam: Amazon Go Grocery. Eind 2018 maakten we al bekend dat de e-commercegigant speelde met het idee om zijn kassaloze winkelconcept ook uit te testen in grotere winkels. En dat is bij deze een feit. Gisteren opende de allereerste Amazon Go Grocery-winkel zijn deuren in Seattle, de stad waar trouwens ook de eerste Amazon Go van start ging. Het nieuwe winkelconcept strekt zich uit over maar liefst 960 m2, een pak meer dan de gemiddelde Amazon Go-winkel van 230 m2. 

Zoals de naam al doet vermoeden, ligt de focus van Amazon Go Grocery op kruidenierswaren. In totaal zijn er maar liefst 5.000 referenties. Klanten vinden er verse producten zoals groenten en fruit, maar ook vlees, vis, broodartikelen, bereide en kant-en-klare maaltijden, maar evengoed huishoudproducten. Bovendien biedt de keten ook enkele lokale producten aan zoals kazen. En dat is niet alles: ook bio of bulk is terug te vinden in de nieuwe winkel, iets wat niet geval was bij de Amazon Go-winkels.