ZEB stelde vandaag zijn ambitieuze duurzaamheidsplan voor waarbij het streeft naar een ecologischere mode-industrie. Om alvast een eerste stap in de goede richting te zetten, opent de kledingketen vandaag zijn eerst vintage pop-up store. Wij namen alvast een kijkje. 

In het kader van zijn ambitieuze duurzaamheidsplan waarbij ZEB er onder meer naar streeft om tegen 2025 enkel nog duurzame merken te verkopen, opende het vandaag zijn vintage pop-up store in Wilrijk. Daarvoor sloeg het de handen in elkaar met Foxhole. De pop-up biedt 500 unieke vintage kledingstukken aan en zal drie maanden open zijn voor publiek. De ambitie achter deze pop-up? Kledingstukken een tweede leven geven en zo bijdragen aan een duurzamere mode-industrie.

“Doorheen de jaren merkten we op dat tweedehandskledij een nieuw leven geven enorm aan het boomen is. Dit initiatief is niet enkel hip & trendy maar is ook een grote stap in het verduurzamen van fashion. Met de opening van deze pop-up wil ZEB de klanten aanzetten om kwalitatieve vintage kledij te upcyclen en te combineren met nieuwe stuks”, legt Erika Mees, marketingdirecteur van ZEB uit. Ze voegt er trouwens nog aan toe dat ZEB dit jaar nog andere initiatieven zal organiseren in samenwerking met partners, leveranciers en klanten om te streven naar een meer ecologische mode-industrie. 

Ontdek het duurzaamheidsplan van ZEB

Benieuwd naar het ambitieuze duurzaamheidsplan van ZEB? Lees dan snel ons uitgebreide artikel.

Klik hier!
Ontdek het duurzaamheidsplan van ZEB
In dit artikel

In the picture