Commerciële onderhandelingen in tijden van crisis

De negotiaties voor volgend jaar en de prijsverhogingen die in september 2022 al starten, vragen al onze aandacht. Zowel leveranciers, merken als retailers zullen op het scherpst van de snee negotiëren. Maar we moeten deze periode positief aanpakken en als een opportuniteit bekijken: als een moment voor verandering.

Dit event is de basis van de toekomstige onderhandelingen in 2023 tussen retailers en leverancier. Dit jaar is een compleet vernieuwde editie met interactieve sessies waarbij zowel de status van de markt en de kortetermijnplanning van de retailers, alsook een open debat over de toekomstige relatie tussen retailer en merk. 

Ook advocatenkantoor Contrast zal dit in kaart brengen op basis van de sterk veranderende juridische context die de sector overhoop zal gooien. 

Bovendien gaat NielsenIQ weer het nodige cijfermateriaal voorzien zodat jullie helemaal op de hoogte zijn van de prijsevoluties, de promodruk, de innovaties, …

Ten slotte geven Carrefour, Colruyt en Delhaize hun visie én vertellen ze waaraan onderhandelingen moeten voldoen.… 

Dit zal ongetwijfeld een niet te missen moment worden. 

→ Wie? Account managers, KAM, sales, trade marketeers, aankopers en aankoop directie

Carrefour 

Nathalie Matterne
Head of FMCG merchandise

Colruyt Group

Geert Roels
Chief purchasing officer

Nielsen IQ

Tom Penninckx
Client business partner

Delhaize

Raphael Gentile
VP Merchandising & replenishment

Delhaize

Jonathan Hertog
VP Fresh & strategic sourcing

Programma

10.00u: introductie door Pierre-Alexandre Billiet : inspiratie voor nieuwe business- of samenwerkingsmodellen

10.15u: NielsenIQ - Tom Penninckx - client business partner 

11.15u: Faros / Contrast

12.15u: lunch

13.15u: Colruyt Group - Geert Roels - chief purchasing officer & Lennart Trioen - divisiemanager aankoop

14.15u: Delhaize - Jonathan Hertog & Raphael Gentile

15.15u: koffiepauze

15.45u: Carrefour - Nathalie Matterne - head of FMCG merchandise

16.45u: debat met Geert Roels (Colruyt) en Jean-Jacques Aussems (Nestlé): welke vragen moeten worden beantwoord voor een toekomstige relatie retailers-leveranciers

17.05u: launch Faros & netwerk drink 

18.00u: einde

 

Belangrijk: In de namiddag wonen retailers uit de voedingssector alleen hun eigen presentatie bij, aangezien de sprekers geen strategisch gevoelige informatie mogen delen met hun concurrenten. Leveranciers van foodservice, out-of-home en catering kunnen de hele dag aanwezig zijn.

 

Taal

Deze sprekers presenteren in hun moedertaal.

 

Prijs

De deelnameprijs is 750€. Deze opleiding is gratis voor bedrijven met een Gondola Professional Membership.