-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Fastfoodketen Burger King mikt erop de komende jaren 30 tot 40 nieuwe restaurants te openen in ons land. Die expansie zal niet ten koste gaan van Quick, zegt topman Kevin Derycke in Le Soir.
Deze zomer zal de eerste Belgische vestiging van Burger King de deuren openen, maar dat is nog maar het begin voor de hamburgerketen. "We gaan ons eerste Burger King-restaurant eind april openen in Luxemburg en het eerste in België deze zomer. We willen er dit jaar 5 tot 7 opstarten en gaan dat aantal optrekken in de volgende jaren," zegt Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, het bedrijf boven Quick en Burger King in ons land, in Le Soir. De komende jaren mikt de keten op 30 à 40 nieuwe Burger King-restaurants in ons land.
Het gaat daarbij om nieuwe restaurantopeningen, en niet om Quicks die omgevormd worden tot Burger Kings. Dat scenario leek nochtans erg waarschijnlijk toen investeringsmaatschappij Kharis Capital, licentiehouder van Burger King, de Belgische Quick-restaurants overnam.
Dat was nooit de bedoeling, zegt Derycke nu in Le Soir. Hoewel het volgens hem mogelijk is dat er enkele Quick-restaurants Burger King worden, zal dat aantal beperkt blijven. "We zullen enkele Quick-restaurants omvormen tot Burger Kings, maar we willen vooral nieuwe Burger King-restaurants openen, omdat we denken dat er in België nog ruimte is op de fastfoodmarkt," aldus Derycke. De positionering van beide ketens zal volgens hem ook niet helemaal overlappen. Terwijl Burger King meer zal mikken op steden, toeristen en jongeren, spreekt Quick meer gezinnen en twintigers aan.
Derycke benadrukt dat zijn bedrijf nog steeds een toekomst ziet voor Quick in ins land. “Het was nooit onze bedoeling om het merk te schrappen, maar net om het verder te ontwikkelen," klinkt het. “De Giant en de Whopper zullen nog heel lang naast elkaar bestaan,” zegt de hamburgerbaas. “Quick gaat een mooie toekomst tegemoet.”
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: