In 156 winkels van Albert Heijn verdwijnen de PostNL-punten. Vanaf eind mei nemen ze geen pakketjes meer in ontvangst. Ook stoppen de supermarktwinkels met andere diensten van het postbedrijf. De reden ligt bij de te grote werkdruk voor de baliemedewerkers.

In de winkels van het supermarktconcern kunnen klanten van PostNL hun pakjes afgeven of afhalen, worden brieven gefrankeerd, en dergelijke. Maar volgens Albert Heijn zorgt dat voor te veel werkdruk aan de balies, waardoor moeten klanten soms lang in de rij moeten staan. 

In 156 winkels gaan de postpunten nu dicht. Volgens PostNL zullen de klanten geen of weinig last krijgen van de beslissing van het supermarktenconcern. Het postbedrijf opent de komende twee maanden nieuwe servicepunten, dichtbij de locaties waar ze nu verdwijnen.

Overigens stoppen niet alle filialen van Albert Heijn met de PostNL-punten. De postdiensten blijven behouden in 90 winkels. Het gaat om vestigingen die geen andere PostNL-punten in de buurt hebben. 

Voor de klanten van Bol.com verandert er daarentegen niets. De afhaalpunten in de Albert Heijn-filialen voor de webwinkel – een onderdeel van het Ahold-concern, het moederbedrijf van de supermarktketen – blijven bestaan.

Het is nog veel te vroeg om te speculeren of deze beslissing van Albert Heijn een impact kan hebben op de postpunten van bpost bij Delhaize.