Belgische en Franse klanten van Zalando kunnen hun kleding niet langer verkopen via de tweedehandsdienst van het Duitse platform. Het blijft wel mogelijk om tweedehandsartikelen te kopen.

Op de vraag “Waarom kan ik geen artikelen meer verkopen op Zalando?” antwoordt de Belgische website van Zalando: “Helaas is deze dienst niet langer beschikbaar in uw land”. Het platform accepteert geen gebruikte kleding meer van zijn klanten in België en Frankrijk. Volgens een woordvoerder van het bedrijf is het aanbod bij dit soort artikelen op deze markten veel groter dan de vraag, zo verklaarde hij aan Gazet van Antwerpen. De dienst ‘Pre-Owned’ is niet volledig stopgezet, want Belgische en Franse klanten kunnen nog steeds de tweedehandsproducten kopen die in de webshop worden aangeboden. Op de andere markten blijft de dienst in de beide richtingen werken.

Met de dienst ‘Pre-Owned’, die in het najaar van 2020 gelanceerd werd, kunnen Zalando-klanten hun eerder gedragen kleding of accessoires doorverkopen in ruil voor een voucher die geldig is op het platform of het inruilbedrag aan een goed doel schenken. Steeds meer modemerken en retailers proberen mee te surfen op het succes van tweedehandskleding. Dat geldt ook voor H&M, CameleonDreambaby of zelfs Zeeman.