Dreambaby stopt met zijn tweedehandsservice. Het pilootproject dat in april was opgestart zou volgens de keten niet voldoen aan noden van de klant. Daarom gaat Colruyt Group op zoek naar een klantvriendelijker alternatief.

In april kondigde Dreambaby nog aan dat het startte met een tweedehandsservice. Concreet ging het om een pilootproject waarbij klanten volgens het click&collect-principe online tweedehandsspullen reserveerden en vervolgens afhaalden in een van de 6 deelnemende winkels. Dreambaby kon rekenen op de jarenlange expertise van het vroegere NewStory, dat al tweedehands baby- en kinderspullen verkocht binnen Colruyt Group maar uiteindelijk in alle stilte werd afgevoerd. Hoewel eerst nog werd gezegd dat de tweedehandsservice van Dreambaby bij goede resultaten zou worden uitgerold naar andere winkels, heeft Dreambaby nu besloten om de service te stoppen. “Uit klantenfeedback blijkt nu dat deze manier van werken niet voldoet aan de noden van onze klanten”, vertelt Silja Decock, woordvoerster van Colruyt Group, aan Gondola. “Daarom stoppen we met de huidige manier van werken en gaan we onderzoeken of we een klantvriendelijker alternatief kunnen opzetten dat meer toegevoegde waarde biedt aan onze klanten én we makkelijker kunnen opschalen naar onze andere winkels.” Of er al concrete nieuwe projecten op de planning staan, wou Colruyt Group niet kwijt.

Vanaf vandaag zal het dus niet meer mogelijk zijn om 'nieuwe' tweedehandsartikelen binnen te brengen. De reeds binnengebrachte artikelen worden nog 6 weken verkocht en zullen tot 8 oktober af te halen zijn in een van de deelnemende winkels. Dreambaby benadrukt dat de stopzetting tijdelijk is en niets te maken heeft met rendabiliteit. "We nemen nu gewoon de tijd om een nog betere service uit te denken en uit te werken. Want we blijven heel sterk geloven in de tweedehandsmarkt, en zullen daar ook verder blijven in investeren", besluit Silja Decock.