YouGov pakt uit met zijn nieuwe, geavanceerde tool: SimIT Web. Het plaftorm is ontworpen als een essentiële basis voor shopperinzichten en biedt strategische aanbevelingen voor verbeterde categorieprestaties, gebaseerd op de eigen YouGov Shopper-data.

YouGov
©

YouGov

YouGov heeft zopas zijn nieuwe tool voorgesteld: SimIT Web. Die helpt category managers niet alleen groeimogelijkheden te identificeren, maar biedt ook duidelijke, bruikbare inzichten om het potentieel van merken en categorieën effectief te optimaliseren. FMCG-retailers en -fabrikanten krijgen toegang tot shopperinzichten in 16 Europese markten, waarbij ruim 21 miljoen aankoopgedragingen worden geanalyseerd en gestructureerd rond meer dan 100 KPI’s. "Dit resulteert in objectieve analyses die de meest veelbelovende kansen voor categorie- en merkengroei blootleggen", stelt YouGov. 

SimIT Web biedt gedetailleerde sociaaldemografische segmentaties voor een uitgebreid inzicht in consumentengedrag. "De geavanceerde datavisualisatiemogelijkheden en rapportagefuncties verbeteren, met tal van nieuwe functies, de gebruikservaring. Hierdoor zijn snellere, datagedreven beoordelingen en besluitvorming mogelijk", klinkt het bij YouGov, dat benadrukt dat de waardevolle gegevens die voortvloeien uit de tool zorgen voor een betere teamefficiëntie en collaboratieve aanpak. "Dit geavanceerde platform transformeert shopper-inzichten in krachtige en bruikbare strategieën. Bovendien stelt het merken in staat om verbinding te maken met consumenten en ongekende groei te realiseren", vult Stefan Schemann, product director bij YouGov, aan. 

SimIT Web wordt aangedreven door Circana’s Liquid Data-technologieplatform. In de komende maanden zal er ook een AI-aangedreven chatbot komen, die in-app ondersteuning biedt om gebruikers tijdens hun reis in realtime te begeleiden.