De Vlaamse consument blijft vasthouden aan thuislevering bij online bestellingen. Slechts één op de drie e-shoppers geeft aan zijn of haar pakje op te halen in een winkel of afhaalpunt, hoewel deze oplossing 60 à 80% duurzamer is. Vaker een beroep doen op afhaalpunten zou nochtans goed mogelijk zijn: ruim 80% van de online bestellingen zijn voor de consument niet dringend. Dit blijkt uit een enquête bij 700 e-shoppers die het Vlaams Instituut voor de Logistiek liet uitvoeren in het kader van het onderzoeksproject E-Green.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?