Kopen we onze luiers binnenkort massaal online? Volgens de Nielsen Global Baby Care Survey doen de Belgen het steeds vaker. 

De Belgische consument koopt zijn babyproducten nog altijd liefst in een fysieke winkel, maar dat is stilaan aan het veranderen, aldus Nielsen. Steeds meer Belgen kopen hun babyproducten online, zegt Nielsen. En daar hebben ze zo hun redenen voor.

Prijs en gemakE-commerce retailers kunnen op prijs concurreren doordat ze niet in fysieke winkelpunten moeten investeren en schakels uit de toeleveringsketen kunnen overslaan. Bovendien spelen ze sterk in op de trend naar meer convenience: druk bezette ouders kunnen waar en wanneer ze willen shoppen, en krijgen hun babyproducten vaak aan huis geleverd.

Kledij en speelgoedVolgens de Nielsen Global Baby Care Survey kopen Belgische consumenten vooral babykledij (31%) en speelgoed (28%) online. Daarnaast bestellen ze ook autostoeltjes (10%), luiers (8%), papflesjes (8%), buggy’s (8%) en verzorgingsproducten (5%) bij webshops. Babyvoeding is bij ons online minder populair (3%) dan het Europees gemiddelde van 8%.

AmazonDat babyproducten online veel potentieel hebben, bewees Amazon al in december vorig jaar. De eerste producten onder haar huismerk Amazon Elements waren immers niet toevallig luiers en babydoekjes.