iStock
Exclusief
iStock
Unilever heeft kwartaalcijfers gepubliceerd die over het algemeen beter waren dan verwacht, vooral wat betreft omzet en volumes.
De omzet van Unilever steeg in het eerste kwartaal van het jaar met 4,4% tot €15 miljard, zo blijkt uit cijfers die de FMCG-gigant gisteren bekendmaakte. De multinational rapporteert ook een stijging van de volumes (+2,2%) voor het tweede achtereenvolgende kwartaal. In Europa bleven de volumes echter dalen, met 1,5%. De prijsstijgingen bleven afnemen, van 2,8% in het vorige kwartaal tot 2,2%.
"Unilever verbeterde haar volumegroei in het eerste kwartaal. Dit werd gestimuleerd door onze sterke merken, die een onderliggende omzetgroei van 6,1% lieten zien, dankzij sterke prestaties van Dove, Knorr, Rexona en Sunsilk", aldus Hein Schumacher, CEO van Unilever. "We voeren ons Growth Action Plan in hoog tempo uit, waarbij we ons richten op drie duidelijke prioriteiten: het realiseren van groei van hogere kwaliteit, het creëren van een eenvoudiger en productiever bedrijf en het focussen op prestaties (...) Unilevers transformatie bevindt zich nog in de beginfase, maar we krijgen steeds meer vertrouwen in ons vermogen om duurzame volumegroei en een positieve mix te realiseren en tegelijkertijd de brutomarge sneller te laten groeien." De leidraad van de multinational voor 2024 als geheel blijft ongewijzigd: een onderliggende omzetgroei tussen 3% en 5%, "met een toenemende bijdrage van volumegroei", evenals een bescheiden verbetering van de onderliggende brutowinstmarge.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?