iStock
Exclusief
iStock
De categorie mondverzorging groeit, dankzij de goede resultaten van het belangrijkste segment, dat van de tandpasta, dat 50% van de waarde oplevert. De markt van de tandpasta wordt nog altijd net als vroeger gedomineerd door de A-merken, met een strategie die sterk gebaseerd is op promoties en een boomend segment van whiteningproducten, aangedreven door innovaties.
Het gaat goed met de markt van de tandverzorging. Tussen april 2024 en april 2025 won de categorie 5,3% in waarde, met name dankzij een volumegroei van 3,2% (NielsenIQ, MAT P04 2025). We moeten er wel op wijzen dat 50% van de omzet van de categorie afkomstig is van tandpasta en 30% van zowel elektrische als manuele tandenborstels. De categorie wordt ook aangedreven door segmenten als mondwater (10% marktaandeel) en andere nichesegmenten als lippenverzorging, tandhechtingsmiddelen, tandreinigers en tandenstokers.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?