Plus Interview Stefan Goethaert (Colruyt): “Onze klanten willen duurzamer consumeren”
Een belangrijke primeur in ons land: Colruyt geeft klanten de mogelijkheid bewuster en duurzamer te shoppen door de Eco-Score van voedingsproducten weer te geven via zijn app SmartWithFood. Gesprek met Stefan Goethaert, de bezieler van het project.
Waarom bieden jullie de Eco-Score aan?
Bij een marktonderzoek enkele jaren geleden kwam aan het licht dat klanten van Colruyt belang hechten aan vier zaken: gezondheid, ecologische impact, maatschappelijke impact en dierenwelzijn. Voor gezondheid is er intussen de Nutri-Score, maar voor de andere belangrijke thema’s vroegen we ons af hoe we onze klanten konden begeleiden om er bewuster mee om te gaan. Zo zijn we bij Eco-Score uitgekomen. Onze klanten willen duurzamer leven en consumeren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?