- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Sainsbury’s heeft een speciale ‘op het weer reagerende’ reclame campagne onthuld. Voor zijn nieuwe Tu kledinglijn heeft het Britse bedrijf een scherm ontwikkeld waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer.
De Clear Channel Adshel Live-schermen tonen de nieuwste lentecollectie van het bedrijf. Maar die beelden zijn niet altijd hetzelfde. Is het goed weer buiten? Dan zullen op de affiches modellen prijken met jurkjes en rokjes. Is het slecht weer? Dan zal je regenjassen en lange broeken zien.
De campagne die zal lopen tot 26 maart werd bedacht door PHD UK (tak van Omnicom Media Group) en maakt gebruik van geo-targeting, een digitale methode om het weer op de locatie van de affiches live te analyseren. Zo is de afgebeelde kledij altijd relevant, ongeacht het turbulente Britse weer.
Voor dit project werkte Sainsbury’s samen met PHD UK, Talon, Seven, AMVBBDO en Grand Visual.
Het is niet de eerste keer dat er wordt ingespeeld op het klimaat. La Redoute kleedde al eens een model warmer of kouder aan naar gelang van het weer. The North Face maakte eerder al een playlist op Spotify die enkel te beluisteren viel wanneer het regende.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?