iStock
Exclusief
iStock
In een recent onderzoek onder de 15 grootste supermarktketens van Europa blijken Lidl en Ahold Delhaize de twee beste retailers op het gebied van de transitie naar meer plantaardige eiwitten en dus een planeetvriendelijker model. Het onderzoek werd uitgevoerd door Madre Brava, een Amerikaanse milieu-ngo.
Van de 15 supermarkten die zijn beoordeeld door de ngo Madre Brava, springen Lidl en Ahold Delhaize eruit als de twee Europese koplopers in verantwoorde voedseltransitie. "Retailgiganten Ahold Delhaize en Lidl zijn in een race verwikkeld om de eerste retailers ter wereld te worden die hun proteïneaanbod afstemmen op gezondheidsdoelstellingen voor mens én planeet", schrijft de ngo in haar persbericht. Als onderdeel van het onderzoek vroeg Madre Brava de 15 grootste supermarktketens van Europa of ze de ambitie hadden om de uitstoot van hun toeleveringsketen te verminderen en of ze de Europese consumenten wilden ondersteunen bij de overgang naar een meer plantaardige voeding. Hoewel alle supermarkten verklaren dat ze tegen het einde van het jaar klimaatdoelstellingen zullen implementeren die scope 3 van SBTi’s FLAG (Forest, Land, Agriculture - bosbouw, grondgebruik, landbouw) omvatten, waren het vooral Lidl en Ahold die er bovenuit staken.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?