Personeel Ikea Belgie aan rand van wanhoop: “Doe iets”
- Personeel krijgt te maken met onbegrijpende en zelfs agressieve klanten
- Medewerkers roepen op om winkels te sluiten
Exclusief
De Belgische en Nederlandse winkels van Ikea blijven tot nader open, maar daar is niet iedereen van het personeel blij mee. Op sociale media uiten ze hun ongenoegen over onvriendelijke en zelfs agressieve klanten en hun werkgever die hen ondanks alle maatregelen laat verder werken. “Ik ben tot vier keer beginnen wenen van onmacht.”
“Ongelooflijk hoeveel mensen vandaag zijn komen winkelen in Ikea, voor dat noodzakelijke bloempje, dekovertrek, of kastje. Klanten komen ongelooflijk dichtbij, begrijpen niet waarom je vraagt afstand te houden, hoesten of niezen in hun blote hand, of stoffen zakdoek. En als ze al een papieren zakdoek gebruiken, gooien ze deze niet in de vuilbak, maar gewoon tussen de voorraden. (…) Tot vier keer toe ben ik beginnen wenen van onmacht.” Het is één van de schrijnende getuigenissen van medewerkers van Ikea België die her en der op sociale media opduiken. Ze roepen hun werkgever op om de winkels te sluiten, maar krijgen voorlopig geen antwoord op hun oproep.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?